Müharibə... Nədir bu?...Ölüm! Qarət!
Dağıntı! Fəlakət! Nə doğurur müharibəni?.. Qana susamış kinli kralların qisas istəyi, yoxsa şöhrət
zirvəsinə can atan lovğa siyasətçilərin sərvət və hakimiyyət hərisliyi?...
Deyirlər, müharibə- siyasətdir, daha doğrusu, siyasətin zorakı üsul və vasitələrlə
davam etdirilməsidir. Məncə müharibə sözün bitdiyi məkan, haqqın tapdandığı
zamandır. Adətən siyasətçilər müharibələri iştirakçı tərəflərin güddükləri məqsədə
müvafiq olaraq, "ədalətli” və ya "ədalətsiz” olmaqla iki qrupa bölürlər. Onlar Vətənin
və insanların azadlığı, cəmiyyətin tərəqqisi uğrunda aparılan müharibələri "ədalətli”,
qarətçilik və işğalçılıq məqsədi güdən müharibələri isə ədalətsiz hesab edirlər.
Maraqlıdır, bəyəm onlar bilmirlərmi bütün müharibələr ölüm, qarət, dağıntı və fəlakətlərlə
müşaiyyət olunur?! Yəqin ki, bilirlər. Bəs onda nə üçün onları "ədalətli” və ya
"ədalətsiz” adlandırmaqla iki yerə ayırırlar?..
Hələ e.ə.VII əsrdə görkəmli Midiya hökmdarı Kiaksar dünyaya sübut etmişdi ki, ordunun düzgün təşkili döyüşdə qələbəni təmin edir. Ondan sonra gələn fatehlər; Makedoniyalı Filipp xəyanəti, oğlu Aleksandr (İsgəndər) ordunun fərqli düzülüş qaydasını tətbiq etməklə böyük qələbələr əldə etmişdilər. Daha sonralar Karfagenli Hannibal düzgün seçilmiş taktikanın, Napoleon hərbi texnikadan səmərəli istifadə etmək bacarığının, Suvorov ciddi hərbi intizam və təlimlərin, Mustafa Kamal Atatürk isə əqidə və inamın qələbənin rəhni olduğunu isbat etmiş, dünya hərb sənətini zənginləşdirmişdilər. Bunların hansının daha vacib olduğunu müəyyən etməyi sizin öhdənizə buraxır və mühakimənizə aşağıdakı kiçik yazını təqdim edirəm.
Bu maraqlıdır:
Qələbə əzmi, yoxsa Qədər nizəsi?
1097-ci ilin payızı idi. Səlbçi ordularının bir qrupu Suriyadakı zəngin
Antioxiya şəhərini mühasirəyə almışdı. Şəhərə sahiblik üstündə sərkərdələr
arasında mübahisə onun alınmasını ləngidirdi. Nəhayət, ağır döyüşlərdən sonra səlibçi
dəstələri qala müdafiəçilərinin müqavimətini qırıb şəhərə daxil ola bildilər.
Əhalinin çoxu qılıncdan keçirildi, əmlakları isə talan olundu. Lakin çox keçmədən
Antioxiya yaxınlaşan türk orduları tərəfindən mühasirəyə alındı. Səlibçilərin
viran etdiyi şəhərdə ərzaq və su çatışmırdı. Vəziyyət getdikcə pisləşirdi.
Mühasirədəkilərin çoxu sağ qalacağına artıq ümidini itirmişdi. Bu çətin günlərdə
Pyer adlı yoxsul bir kəndli səlibçi sərkərdəsi Tuluzlu Raymundun yanına gələrək,
möcüzəli yuxular gördüyünü və bu yuxularda apostol Andreyin dəfələrlə ona Müqəddəs
Pyotr kilsəsində çox qiymətli və müqəddəs bir əşyanın basdırıldığı yeri göstərdiyini
deyir. Pyerin iddiasına görə bu əşya çarmıxa çəkilmiş İisusun bədəninə romalı əsgərin
sancdığı nizənin ucluğu olmalı idi. O deyirdi ki, həmin nizəyə yiyələnənlər
talelərinə hakim olub heç vaxt məğlubiyyət acısını dadmayacaqlar. Pyerin təkidi
ilə kilsəyə gəlib onun göstərdiyi yeri qazmağa başlayan səlibçilər, az sonra
doğrudan da döşəmənin altından nizə ucluğuna bənzəyən paslı bir dəmir parçası
tapdılar. Bu tapıntı səlibçiləri ruhlandırdı. Onlar cəsarətlə döyüşə atılaraq mühasirəni
yarıb xilas oldular. Döyüşdən sonra Raymundun rəqibi Tarentli Boemund Pyerin
tapdığı əşyanın müqəddəsliyinə şübhə edərək; - "Qoy xəsis qraf və onu əhatə edən
axmaqlar özlərini deyil, paslı dəmir parçasını qalib saysınlar. Biz inadla
savaşmış və özümüz qalib gəlmişik. Bundan sonra da Müqəddəs İsa naminə döyüşəcək
və qalib gələcəyik!” demişdi.
P.S. Yeri gəlmişkən, bu nizələrin üç (?) məlum nüsxələrindən
biri hal-hazırda Ermənistan Respublikasında, Üçkilsə (yeni adı Vaqarşapat)
monastrında saxlanılır. Sizcə bu artefaktın Ermənistanda peyda olması təsadüfdürmü?
Hörmətlə: Sizin Aydın m.
Rəylərin sayı:.